premiär på tävling...

Yes, har varit på tävling med Lukas och mamma i Hyltan, på deras klubbhoppning idag på förmiddagen/lunchen :)
 
80 cm clear round: Första rundan, blev det ett stopp, men var nöjd endå, men gjorde omstart iallafall, och då blev han stark...riktigt stark ;) haha.
Såå för det förstasåg det för jävligt ut, och för det andra, känndes det ine som jag hade alls mycket kontroll(och det hade jag ju väl inte heller).
Och detta blir ju inte bättre av att jag tappar ena stigbygeln och sen när jag försöker fånga upp den, tror ni inte jag tappar den andra också? men jag var dum nog att fortsätta, ´med stigbyglarna överallt utom på fötterna.. ;) haha. Sen när vi hoppat hinder nr 7, gick det inte längre..haha då så typ svängde han hyggligt snävt efter, +att jag inte hängde med...=ingen bra blandning precis, dessutom slutade det med att jag tillslut fick släppa taget om (en galopperande) Lukas mage/hals ;) haha
MEN detta var faktiskt första gången jag trillat av på tävling, någonsin för er som vill veta ;
)
 
70 cm, LD (KM): vi bytte till det starka bettet, måste säga att det känns bra mycket tryggare med det, när han varit stark innan. Men då blev vi felfria i frundomgången!! fatta känslan?
Sen i omhoppningen, kom jag på mig själv, när jag tittade på filmerna, att jag tittar ju inte vart jag ska.
Så att det blev lite smått "kaos" missförstånd o vägringar.. Tar på mig det lite med... får träna träna träna på att vrida  huvudet åt det håll jag ska... Man märker hur pass viktigt det endå är..
 
(och jag har fått inviga mina nya stövlar med ;) första tävlingen med dom idag och jag trivs jättebra med dom änsålänge! ;) för er som vill veta)

Förlåt för långt och "kladdigt" inlägg...

Nu taggar vi Klubbhoppning på KBF imorgon också! sen ska han nog få en rätt go vila från hoppning/tävlingar på ett tag...:)
 
dags att fixa nya bilder jao...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0