Privatlektion (igen) på Lukas denna gången!

Jao, jag kan ju börja med att säga att jag redan börjat få träningsverk...-.- men samtidigt e det rätt "skönt" att veta att man har kämpat så mycke så man får det! ;) haha!
men lektionen idag för Malin på Lukas i Vallby gick väl ändå helt okej? det är endå bara andra gången jag ridder honom över huvud taget, så jag e nöjd!
Vi jobbade lite med ställningen på volten och liknande, och sedan lite på slutet.. fick jag även känna på honom lite i hoppningen oclkså! :D
Han e så otroligt rolig och mysig att ridag asso...ja.
Dock så blev han liite starkare i hoppningen än vad jag var berädd på, eller i början var det inga problem, då hoppade vi lite lägre (ca 40-50-60cm) det var ju somsagt första gången jag hoppade honom så...

sedan hoppade vi bl.a.en kombiation och sedan hoppa ett hinder på volten.
efter det..fick jag känna på hur stark han kunde vara...  inte liksom "elakt" stark utan bara "glad" stark ^^ ;) men mot slutet ordnade det upp sig, Malin visste precis vad som funkade ;)! haha! 
det gick väl bra för att  va första gången jag hoppade honom någonsin? :)

jag har bara lite för skojjs skull, med en liten outfit till mig och Lukas var det tänkt! ;) haha! inget seriöst om man säger så, men en liten liten idé bara! ;) jag ska ju inte "planera" så vad han ska ha för utrustning (det bestämmer ju som säklart), men har en liten idé somsagt hur vi kanske kunnat se ut?
jag har utgått från den "grundutrustning" både jag och Lukas redan har, altså träns, sadel, hjälm, stövlar, stigbyglar osv.

så här är den! : ;) :


till oss: (här kommer även iallafall lite bilder från idag :)!)

(↑fråga inte vad jag gör med mina händer haha?)

'
söt huh? ;)

Thea har fotat den översta och nedersta, (den mittersta har mamma fotat ;))

Just nu bloggar jag på Cassandras blogg, då hon ska åka/är i Happaranda! så jag ska typ "ta hand" om den tills hon kommer tillbaka på söndag! :D
Tack ennu en gång! ;)

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0