Lukas 24:e & 25:e februari

Han tyvärr inte blogga igår... men ¨red somsagt Lukas då (och idag) :)

igår(fredag):  Då red jag brabacka för första gången  på honom :) 
Red i ridhuset, där en duva hade hamnat lite fel...den flög runt där inne, fram och tillbaka...i början brydde han sig inte alls om den, men sedan (när vi skrittade fram) blev han rädd för duvan när den efter att ha suttit still en "mikrosekund" började flyga runt igen.

Lukas sprätte iväg/vände med en lite för snabb fart för mig...haha! och gjorde lite fina "serpentinbågar" i trav/galopp med en Stina "fastklamrad" på ena sidan av sin mage... haha! (förlåt mig Lukas...;)
han gjorde ingen lång "runda" eller så, men jag hoppade iallafall av själv när han stannat... och såklart, om han hade reagerat på att jag var där på sidan, hade jag ju hoppat av tidigare! ;)(om jag nu hade kunnat det vill säga...vilket jag hppas! Jag vill ju inet att han ska vara rädd såklart... ;) just say'n)   
Sedan efter det var han lite (men bara lite) spänd i det hörnet i början där duvan var, fast bara de typ första två varven eller nåt.  
resten av passet var han hur snäll o "go" som helst!  :)
Thea följde även med dit! ;) :)

Lördag(Idag då): Idag red vi bara ute då det var super fint (och ganska varmt) väder! ^^  Så vi skrittade fram på grusvägen ner till ån innan vi red i paddocken! 
och kan inte säga mer än att han var superduktig!
Gjorde lite av det vi gjort på "Mailnträningarna" på tisdagarna; altså t.ex. lite bogen innan för spåret och på andra sidan rumpan innanför  (öppnor & slutor) och resten av tiden i paddocken blev det lite alllt möjligt kan man väl säga? ;)  


Min sits -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0