Ponnia Cup Västervik 2012

Vi åkte alltså ner till Västervik på fredagsmorgonen, tror vi var iväg från Vallby med häst o transport o allt vid åtta på morgonen! Och Thea följde  med! :D
 
Så tänkte berätta resultaten och vad vi gjorde o lite till för de som vill veta ;)
 
fredagen när vi kom fram, packade vi upp och fixade, "flyttade in" kankse man kan kalla det?;)
Sen på eftermiddagen var det dags för den första tävlingen för oss! LD höjd, alltså 70 cm för mig och Lukas och stilbedömining! Ett stopp blev det för oss(mig och Lukas) och jag var så rädd för att jag hade förstört allt för KBF laget... (inte för att det är på liv o död, men det är ju ändå kul när det går bra?)  men dte gjorde ju inte så mycket, för alla andra i laget ( Cassandra, Maja och Lilly) var felfria (?) och hade super stilpoäng så dagen slutade med att laget kom på första plats på dagen! :)
 
lördagen var det en individuell tävling på förmiddagen, med omhoppning, fast typ utan tid (förutom maxtiden då), mer åt clear round hållet ? Där blev det ett pet ner på sista hindret i grundomgången...haha surt om något? ;) 
På Lördagens sista tävling, var det stilbedömning, (LD+5 höjd, 75 cm för C-ponny) där blev Lukas och jag felfria och KBF laget kom på 4:e plats den dagen!
 
Och på söndagen var det stilbedömning igen, sista tävlingen innan vi skulle åka tillbaka till Kalmar... LC höjd (80 cm för C), hela laget blev felfria och tre st i vårt lag fick 38 p i stil, och en 41 poäng! så en andra plats för dagen och en andraplats i hoppningen i Ponnia Cup 2012!!
 
Så jag e jätteglad o nöjd o glad på alla sätt, riktigt härligt lag och bara ett stopp på hela helgen för Lukas och mig osv :)
 
Här är en baota bildbomb från helgen ;) haha
Foto: Thea :)
eller mamma;)
 
Första dagen (1:a plcerade!) och Linda Heed var stil domare!! :) (hon  delade äver ut rosetterna)
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0