Lukas igår+stan idag

Hallå! ;) För en stund sen gick Thea hem från oss, vi har varit i stan o så i eftermiddagen , eftersom  Lukas får vila idag, så det ändå passar ok och jag slutade sent (senare) idag, så blev det så helt enkelt ;) 
Men igår så åkte mamma och jag ut till Vallby vid sex tiden, och innan det hade jag och Mariah varit en stund! :)
 
Det var iallafall soligt och fint, och vi började med att skritta lite i paddocken och skritta en minibit ner på vägen.
Sen efter en stund in i ridpasset, när båda var "uppvärmda" satte jag på gummibanden på han, och han skötte sig perfekt! ;) ´haha nejdå, men vi provade att flytta lite i skritt, sen lite mer i trav och sedan lite i galopp. Och han lysstnade super på mig faktiskt(eller faktiskt och faktiskt men...)! Eller det ju som vanligt bättre mot slutet! :)
 
Sedan red vi med mamma och Trixie gående med, ner till en åker nära paddocken och ridhuset so mvi sett några rida på innan (så vi antog att det gick att rida där;)) och galopperade och  travade o red lite! ^^
Första gången jag rider på en åker faktiskt ;) haha
Vågade inte riktigt släppa iväg honom någonting, på åkern...då jag hade det vanliga bettet och är lite rädd för att jag inte ska få stopp honom om han tycker det är extra kul ..;) haha
nejdå, men någongång när jag har det starka bettet! kan jag nog våga släppa lite? ;)
Kvällssolen gjorde en hel del "stämning" om man säger så :)
 
Tänk er: Rida på en åker, i solnedgång, vid typ ett av världens bästa stall, på världens bästa häst ,hur bra låter inte det? ;)
bild från igår :)
Mobilbild..;)
 
 
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0