ridlektionen idag, tävlingen igår

kan börja med hur det gick på tävlingen igår:
Daisy kändes rätt bra i ridhuset på framridningen, men sen på banan då var det en annan häst typ x) nerå men hon blev seg i hela kroppen och det kändes som om jag typ satt och "bankade" mig igenom programmet på slutet.. xD haha
men kom trots allt på delad tredjeplats med Cassandra och Viktoria ^^ 

har inte koll på poängen och procenten o de där och har "grävt ner" mig i soffan så skönt men ni får (kanske) få de bilder som mamma tog igår och poängen och procenten och lite så imorrn eller nästa gång jag bloggar iaf ;) bloggen ligger lite lågt nu som ni säkert har märkt... sorry me för det..

på lektionen idag hade jag Astor.. fast det gick bra för att vara "lite" för lång och inte ha ridit honom på typ två år eller nåt ;) haha
Tina satte på gummiband, fast inte så hårt. ibland kändes det ´jättebra och ibland..vad ska man säga..mindre bra..x) då satt jag mest och orkade lixom inte mer.

i galoppen måste jag bara säga
, antingen var det jag som gjorde nåt fel, men det gick knappt att fatta galopp i början x) fast jag hade nog inte riktigt ork att hålla igång.. så vi körde lite "halvavtrillningar" hit o dit haha 
och han (vi skulle flytta hästarna till ochh från spåret) och han klämde mig i staketet och ignorerade min högerskänkel totalt typ. men efter en stund lyssnade han bättre ^^

vernesa hade Daisy idag, (ALLA var jätte duktiga idag, så det är absolut inte så jag menar ;))
men eftersom jag vid det här laget vet hur Daisy är att rida (de andra hästarna har jag inte jättebra koll på) så måste jag bara ge Vernesa ´creed! daisy var verkligen svettig efter. (de flesta hästarna blev det)  och hon blir inte det minsta svettig när jag rider typ.. eller inte lika mycket x) piinsamt :P haha eller jag ska nog egentligen ge creed till alla, men eftersom jag rider Daisy så ah ;) sjukt duktig är hon(/ni) på henne(/"era" hästar) ;)

ointressant japp ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0